Sund og nærende glutenfri morgengrød med et twist af jul

Er jeg den eneste der ind i mellem bøvler lidt med en god morgenmads-rutine?

Hos mig er det nemlig lidt i perioder, hvor godt jeg lige synes det går. I nogle perioder har jeg altid noget godt hjemmebagt glutenfrit brød i fryseren der lige kan tøes op og spises med smeltet smør og en skive ost (mums!) i andre er jeg velforberedt med chiagrød i køleskabet. Men oftest er det lidt svært, jeg har ikke rigtig lyst til noget eller overskuddet om aftenen til at få det forberedt. Og hvad gør man så?

Man laver en grød på 2-3 minutter, som er både nærende og velsmagende. Jeg selv lavede den på ingredienser der allerede (oftest) findes i mine skuffer og køleskab. Den holder mæt længe og er fyldt med den gode fedt og fibre.

Denne er en lidt julet version med kanel, men den kan sagtens undlades hvis man ikke lige er til den slags.

Velbekomme!

Ingredienser – Glutenfri Morgengrød

1/4 dl kokosmel
1/4 dl mandelmel (alternativt kan kokosfibermel bruges)
1 spsk. hørfrø
1 spsk Chiafrø
1/2 tsk. kanel
1 dl Soya kakaomælk (alternativt bruges mandel- eller kokosmælk)

Frosne bær

  • Bland alle ingredienser sammen i en gryde
  • Varm op til kogepunktet
  • Toppes med frosnebær

Jeg har tilføjet et par alternativer til enkelte ingredienser i håbet om det også kan ramme ting, der naturligt ville findes i jeres køkken. Så er det trods alt lettere at få bikset sammen om morgenen.

Pernille H Petersen

, , , , ,

Der er endnu ingen kommentarer.

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.